Kontakta oss

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Vår kundtjänst hjälper dig med frågor om Ugglans medlemmar och hur din boklåda blir medlem. Vi kan dessvärre inte svara på frågor om en titel eller produkt finns i våra butiker utan hänvisar då direkt till respektive butik.

Kundtjänst /Ekonomi

mån-tis,tors-fre

900-1200

Annika Lundin

070-810 04 31

annika@ugglanisverige.se

Kundtjänst / Bokinköp

mån-fre

900-1200

Frida Envall

072-858 57 00

frida@ugglanisverige.se

VD

Anders Billing

anders@ugglanisverige.se

Styrelseordförande

Reinhold Hedenblad

reinhold@alerma.se

 

Våra öppettider är 900-1200, måndag till fredag.

Övriga tider kan du skicka e-post, eller lämna meddelande på telefonsvararen, så kontaktar vi dig när vi åter är på plats.

Observera att vi inte kan ta emot några bokbeställningar per telefon, fax eller e-post!
Vi hänvisar till våra butiker.

 

Information för leverantörer

Böcker
Vi köper centralt in ett utvalt boksortiment till alla Ugglans medlemsbutiker. Urvalet görs av inköpsgruppen några gånger om året inför kommande säsong, dvs ca 4-6 månader innan utgivning och vi köper endast in nyutgivna böcker. Datum för inköpsgruppernas möten då urval sker framgår nedan.

För att en bok ska kunna komma i fråga för centralt urval ställer vi vissa krav, t ex att information om boken har nått oss i tid till rätt inköpsmöte, att boken ska finnas upplagd på Bokinfo, att den distribueras, faktureras och returneras via större distributörer (förlagssystem – endast distributionsavtal, ej kommissionsavtal, samdistribution och stjärndistribution) och att förlaget kan uppfylla överenskomna villkor som rabatt, omköpsvillkor, marknadsföringsbidrag och returrätt under en bestämd tid.

För att vi ska kunna bedöma boken behöver vi ha relevant information om boken och förlaget: isbnnummer, författare, titel, omslag, pris och distributör samt andra saker som kan påverka möjligheterna att sälja boken. Vi ser gärna även exempel på inlaga och/eller utdrag ur text och vi behöver ha all information utskrivet i fyra exemplar skickat per post till Ugglan i Sverige AB, Frida Envall , OW3, Olof Wijksgatan 3, 412 55  Göteborg, senast en vecka före inköpsmötet.

Bokinköpsgruppernas möten 2018-2019
Inskickat material måste vara oss tillhanda senast en vecka innan respektive möte.
Vårutgivning 2019: 22-26 oktober 2018
Sommarutgivning 2019: 29 januari-1 februari 2019
Bokrea 2020: 18-21 mars 2019
Höstutgivning 2019: 6-10 maj 2019
Bokinformationsdagar 2019: 27-29 maj 2019
Samordnare för inköp av böcker: Frida Envall
Mail: frida@ugglanisverige.se

Pappersvaror
Vi gör inga centrala inköp av pappersvaror, men gör ett centralt urval av varor som vi lägger i våra kampanjer och kataloger samt förhandlar centrala ramavtal.  Urval görs av inköpsgruppen, några gånger om året inför kommande säsong.

Urval till Jul 2019 kommer att äga rum 27-29 mars 2019.

Samordnare för urval och avtal för pappersvaror: Pernilla Angberg
Mail: pernilla@ugglanisverige.se

Vi har tyvärr inte möjlighet att skicka tillbaka böcker och varuprover om det inte särskilt har överenskommits.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Senaste nytt

Britt-Marie var här – biopremiär den 25 januari 14/01/2019

Läs mer

Premiär för Dirigenten 09/01/2019

Läs mer

Håll nyårslöftet 07/01/2019

Läs mer

Nytt år ny kalender 29/12/2018

Läs mer

Är du redo för 2019? 27/12/2018

Läs mer

Augustpriset 2018 – Vinnarna är: 26/11/2018

Läs mer