Kontakta oss

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Vår kundtjänst hjälper dig med frågor om Ugglans medlemmar och hur din boklåda blir medlem.

 

Kundtjänst /Ekonomi

mån-tis,tors-fre

900-1200

Annika Lundin

040-456050

annika@ugglanisverige.se

Kundtjänst / Bokinköp

mån-fre

900-1200

Pernilla Angberg

0708-456058

pernilla@ugglanisverige.se

VD

Anders Billing

anders@ugglanisverige.se

Styrelseordförande

Reinhold Hedenblad

reinhold@alerma.se

 

 

Våra öppettider är 900-1200, måndag till fredag.

Övriga tider kan du skicka e-post, eller lämna meddelande på telefonsvararen, så kontaktar vi dig när vi åter är på plats.

Observera att vi inte kan ta emot några bokbeställningar per telefon, fax eller e-post!
Vi hänvisar till våra butiker.

 

Information för leverantörer

Böcker
Vi köper centralt in ett utvalt boksortiment till alla Ugglans medlemsbutiker. Urvalet görs av inköpsgruppen några gånger om året inför kommande säsong, dvs ca 4-6 månader innan utgivning och vi köper endast in nyutgivna böcker. Datum för inköpsgruppernas möten då urval sker framgår nedan.

För att en bok ska kunna komma i fråga för centralt urval ställer vi vissa krav, t ex att information om boken har nått oss i tid till rätt inköpsmöte, att boken ska finnas upplagd på Bokinfo, att den distribueras, faktureras och returneras via större distributörer (förlagssystem – endast distributionsavtal, ej kommissionsavtal, samdistribution och stjärndistribution) och att förlaget kan uppfylla överenskomna villkor som rabatt, omköpsvillkor, marknadsföringsbidrag och returrätt under en bestämd tid.

För att vi ska kunna bedöma boken behöver vi ha relevant information om boken och förlaget: isbnnummer, författare, titel, omslag, pris och distributör samt andra saker som kan påverka möjligheterna att sälja boken. Vi ser gärna även exempel på inlaga och/eller utdrag ur text och vi behöver ha all information utskrivet i fyra exemplar skickat per post till Ugglan i Sverige AB, Pernilla Angberg , C/O Kungshus, Solbräckegatan 31, 442 45  KUNGÄLV, senast en vecka före inköpsmötet.

Bokinköpsgruppernas möten 2018
Inskickat material måste vara oss tillhanda senast en vecka innan respektive möte.
Vårutgivning 2018: 23-27 oktober 2017
Sommarutgivning 2018: 30 januari-2 februari 2018
Bokrea 2018: 12-14 mars 2018
Höstutgivning 2018: 16-20 april 2018
Bokinformationsdagar 2018: 21-23 maj 2018
Samordnare för inköp av böcker: Pernilla Angberg
Mail: pernilla@ugglanisverige.se

Pappersvaror
Vi gör inga centrala inköp av pappersvaror, men gör ett centralt urval av varor som vi lägger i våra kampanjer och kataloger samt förhandlar centrala ramavtal.  Urval görs av inköpsgruppen, några gånger om året inför kommande säsong.

Urval till Skolstart 2018 kommer att äga rum 8-10 november 2017.

Samordnare för urval och avtal för pappersvaror: Anders Billing
Mail: anders@ugglanisverige.se

Vi har tyvärr inte möjlighet att skicka tillbaka böcker och varuprover om det inte särskilt har överenskommits.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Senaste nytt

Andréa Brändström – Vinnare av Hela Sverige bakar 2017 13/12/2017

Läs mer

Ugglans julkatalog – här hittar du dina julklappar! 12/12/2017

Läs mer

Signering i Karlsborg 15 december 07/12/2017

Läs mer

Spännande julklappsfavoriter till kanonpris! 04/12/2017

Läs mer

2017 års Augustpris tilldelas … 28/11/2017

Läs mer

Åsa Erlandsson fick Stora Journalistpriset 2017 24/11/2017

Läs mer

Tora Lindberg – Kiruna bokhandel får Dag Klackenbergs stipendium 10/11/2017

Läs mer